© 2025 Carolina Echeverri

De behandeling

Taal:

Modaliteiten:

Aanmelding:

Wanneer u zich wilt aanmelden, kunt u mij een e-mail sturen. Naar aanleiding hiervan zal er een telefonisch contact plaatsvinden. Hierin zal ik u enkele vragen stellen over uw hulpvraag, zodat ik kan inschatten of u bij mij op de juiste plek bent. 

Kennismakingsgesprek:

Na een inschatting tijdens telefonisch contact zullen we een afspraak maken voor een kennismakingsgesprek. Voor dit gesprek dient u het volgende mee te nemen:

Intake en adviesgesprek:

Na het kennismakingsgesprek volgen enkele onderzoek gesprekken. Hierin zal ik uitgebreider stilstaan bij de reden van uw komst, achtergrond en, indien van toepassing, eerdere hulpverlening. Mogelijk neem ik wat vragenlijsten af en vraag ik u een (kort) biografie te schrijven.

Na deze intakefase volgt een adviesgesprek, waarin ik met u stilsta bij de uitkomsten van het onderzoek en waarin we samen bespreken welke behandelinterventies het beste zouden passen om uw doelen na te streven. Zou uit deze gesprekken uitkomen dat u elders beter geholpen kan worden, dan zal ik dat met u bespreken en zal ik meedenken over een geschikte doorverwijzing naar een collega elders. U bent ten alle tijden vrij te beslissen een therapieproces niet te starten of voort te zetten.

Behandeling:

De behandeling is in principe kort, als het kan, en langdurig als dat nodig is. Dit is afhankelijk van de ernst van uw klachten. Dit wordt aan het begin van de behandeling besproken, zodat u duidelijkheid hebt over de ingeschatte duur van de therapie. Bij aanvang van de therapie is een therapie frequentie van een keer per week wenselijk in verband met het opbouwen van een therapeutische relatie. Afhankelijk van uw behoefte en de ernst van uw klachten is ook mogelijk om elkaar twee keer in de week te spreken. Indien gewenst kan een deel van de behandeling online plaatsvinden. Het is in ieder geval aan te raden eerst via fysiek contact te werken aan het opbouwen van een behandelrelatie alvorens we de overstap maken naar een combinatie van fysiek en online contact. 

Afronding:

Het kan zijn dat naarmate u zich beter voelt en lagere intensiteit in de gesprekken nodig is. Dit zullen we ter zijne tijd met elkaar bespreken en uw wensen en behoeftes zullen hierin van groot belang zijn. Het afsluiten van een traject gaat niet plots en bij langdurige trajecten is een goede afbouw en afsluiting van groot belang. Afronding van een behandeltraject gaat gepaard met een afsluitend gesprek en, voor cliënten die zijn verwezen door een huisarts, ook met een ontslagbrief. Daarna wordt het traject beëindigd. De mogelijkheid voor een follow-up gesprek is aanwezig, indien gewenst. 

Afmelden/verzetten afspraak en no-show:

Afmeldingen of verandering in een afspraak dienen minimaal 24 uur van tevoren plaats te vinden. Afmeldingen voor een gesprek op maandag dienen vóór vrijdag 9:00 plaats te vinden. Bij niet tijdig afmelden of veranderen van een afspraak wordt een No-Show tarief van €75,- in rekening gebracht. Deze kosten worden niet vergoed door uw zorgverzekeraar.

Wachttijden:

Er is op dit moment helaas geen ruimte voor nieuwe behandeltrajecten. Voor vragen omtrent de wachtlijst kunt u een bericht sturen naar info@praktijkecheverri-montana.nl.

Contact op avond/nacht/weekend en bij crisis:

De praktijk is niet telefonisch bereikbaar in de avond/nachturen en gedurende het weekend. Binnen kantoortijden op werkdagen ben ik beperkt telefonisch bereikbaar in verband met behandelgesprekken. Het is mijn streven om verzoeken voor contact binnen 1 á 2 dagen te beantwoorden.

In geval van crisis kunt u (binnen kantooruren) contact opnemen met uw eigen huisarts. Buiten kantooruren en/of bij afwezigheid van u huisarts kunt u contact opnemen met de Huisartsenpost te Hilversum op: 088 1309600.