Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
I. Algemene informatie
1. Gegevens zorgaanbieder
Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: JP Echeverri Montana
BIG-registraties: 89914259825
Overige kwalificaties: GZ-Psycholoog
Basisopleiding: Psychologie
Persoonlijk e-mailadres: patricia@praktijkecheverri-montana.nl
AGB-code persoonlijk: 94101651
Praktijk informatie
Naam praktijk zoals bekend bij KVK: Praktijk Echeverri-Montaña
E-mailadres: info@praktijkecheverri-montana.nl
KvK nummer: 87931214
Website: www.praktijkecheverri-montana.nl
AGB-code praktijk: 94068942
2. Biedt zorg aan in Categorie A en Categorie B:
Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):
Praktijk Echeverri-Montaña biedt diagnostiek en behandeling aan (jong) volwassenen boven de 18 jaar. De behandeling kan face-to-face of in een hybride vorm (combinatie face-to-face en online) plaatsvinden. De mogelijkheid tot het toepassen van e-Health wordt binnenkort ook beschikbaar. Wanneer dit bevorderend werkt voor het herstel van de client, kunnen leden uit de naaste omgeving van de cliënt betrokken worden in het behandeltraject. Dit alleen in afstemming en met overeenstemming van de cliënt. Behandeling kan plaatsvinden in het Nederlands, in het Engels en in het Spaans. Als behandelaar ben ik opgeleid en heb ervaring mogen opdoen in het toepassen van CognitieveGedragstherapie (CGT), Dialectische Gedragstherapie (DGT), Eye Movement Desensitization and Reprocessing (EMDR) en Schematherapie (SFT). Daarnaast heb ik uitgebreid ervaring opgedaan in het uitoefenen van psychodiagnostiek en in het behandelen vanuit een Psychodynamisch psychotherapeutisch kader. Cliënten kunnen zich via de mail aanmelden waarna een kort telefonisch screening plaatsvindt. Na de screening wordt een kennismakingsgesprek ingepland. Bij wederzijdse overeenstemming na een kennismaking zullen een tweetaal onderzoeksgesprekken ingepland worden. Hierin worden ook een aantal diagnostische vragenlijsten ingevuld. Na de onderzoeksfase komt een indicatie gesprek waarbij: 1. de resultaten uit de diagnostiek worden besproken, 2. een behandelvoorstel wordt gedaan, 3. de behandeldoelen worden geformuleerd en 4. een inschatting wordt gegeven omtrent de duur van de behandeling. De behandeling duurt zo kort als mogelijk en zo lang als nodig. Gedurende de behandeling nemen evaluaties plaats middels een gesprek en, waar nodig, worden ook vragenlijsten (nogmaals) ingevuld. Bij afronding van de behandeling neemt een afrondingsgesprek plaats. Bij cliënten die zijn doorverwezen via de huisarts is er ook de mogelijkheid voor het opstellen van een ontslagbrief voor de huisarts. De intensiteit van de sessies kan variëren afhankelijk van de ernst van de klachten en de fase van de behandeling.
Cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Aandachtstekort- en gedrag / Overige kindertijd / Depressie / Angst / Persoonlijkheid / Somatoforme stoornissen
4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Indicerend regiebehandelaar: JP Echeverri Montana – BIG-registratienummer: 89914259825
Coördinerend regiebehandelaar: JP Echeverri Montana – BIG-registratienummer: 89914259825
5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder: Huisartsenpraktijk(en) en collegapsychologen en -psychotherapeuten.
Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met drie huisartsen en vier collega psychologen (twee GZ-Psychologen, een Psychotherapeut en een GZ-Psycholoog/Systeemtherapeut) die ook praktijk houden in het Medisch Centrum Spanderswoud. Ik heb gedurende mijn carrière een netwerk opgebouwd met behandelaren werkzaam bij verschillende GGz instellingen waaronder: In-Dividu B.V., GGZ Centraal en Parnassia.
Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Doorverwijzing naar een collega behandelaar die over kennis of expertise beschikt die nodig zijn om aan de zorgvraag en/of de zorgbehoefte van de cliënt te voldoen. Waarneming door collega psychologen bij langere periodes van afwezigheid door bv. ziekte of vakantie.(Multidisciplinair) overleg omtrent aanvullende zorgvragen, waaronder somatiek, medicatie, systemische interventies en bij situaties die aanvullend overleg en/of aanpak behoeven (bv. huiselijk geweld, zorg voor kinderen, overwegingen rondom op- en afschaling, etc.).
Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij:
De praktijk is niet telefonisch bereikbaar in de avond/nachturen en gedurende het weekend. Binnen kantoortijden op werkdagen ben ik beperkt telefonisch bereikbaar in verband met behandelgesprekken. Het is mijn streven om verzoeken voor contact binnen 1 á 2 dagen te beantwoorden.
In geval van crisis kunt u (binnen kantooruren) contact opnemen met uw eigen huisarts. Buiten kantooruren en/of bij afwezigheid van u huisarts kunt u contact opnemen met de Huisartsenpost te Hilversum op: 088 1309600.
De praktijk biedt geen zorg aan cliënten met ernstige psychiatrische problematiek of cliënten die bekend zijn met (terugkerend) crisis of suïcidaliteit.
Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder: Netwerken AkwaGGZ en vier collega psychologen binnen Medisch Centrum Spanderswoud.
Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren: Nieuwsbrieven en webinars, casuïstiekbesprekingen, intervisie en supervisie.
6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg:
Een link naar een lijst met de zorgverzekeraars met wie een contract is afgesloten kunt u vinden op mijn website: www.praktijkecheverri-montana.nl
7. Behandeltarieven:
De tarieven die ik hanteer worden gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Het tarief voor zelfbetalers staat gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
De voorwaarden en een tarief voor no-show staan gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief: www.praktijkecheverri-montana.nl
8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is:
Intervisie
Visitatie
Bij- en nascholing
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Link naar de website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van mijn beroepsgroep: https://www.lvvp.info/kwaliteitsbeleid/index.html
9. Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij:
Klachtenfunctionaris LVVP op: (088) 0245 150 of via mail: klachten@cbkz.nl.
Link naar website: https://www.lvvp.info/voor-clienten/hoe-te-handelen-bijklachten-over-de-behandelaar
10. Regeling bij vakantie en calamiteiten:
Bij afwezigheid worden cliënten op de hoogte gesteld omtrent de mogelijkheid voor waarneming en hoe ze contact kunnen opnemen
met een waarnemer.
Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten.
II. Het behandelproces – het traject dat de patiënt in mijn praktijk doorloopt
11. Wachttijd voor intake en behandeling
Meer informatie omtrent de wachttijden voor intake en behandeling kunt u vinden op: https://www.praktijkecheverri-montana.nl/de-behandeling/
12. Aanmelding en intake:
Aanmelding
Wanneer u zich wilt aanmelden, kunt u mij een e-mail sturen. Naar aanleiding hiervan zal er een telefonisch contact plaatsvinden. Hierin zal ik u enkele vragen stellen over uw hulpvraag, zodat ik kan inschatten of u bij mij op het juiste adres bent.
Kennismakingsgesprek
Na een inschatting tijdens telefonisch contact zullen we een afspraak maken voor een kennismakingsgesprek. Voor dit gesprek dient u het volgende mee te nemen:
– Verwijzing van de huisarts voor B-GGZ
– Geldig legitimatiebewijs
– Gegevens van uw zorgverzekeraar
Intakefase
Na het kennismakingsgesprek volgen enkele onderzoeksgesprekken. Hierin zal ik uitgebreider stilstaan bij de reden van uw komst, achtergrond en, indien van toepassing, eerdere hulpverlening. Mogelijk neem ik wat vragenlijsten af en vraag ik u een (kort) biografisch vragenlijst in te vullen.
Adviesgesprek
Na deze intakefase volgt een adviesgesprek, waarin ik met u stilsta bij de uitkomsten van het onderzoek en waarin we samen bespreken welke behandelinterventies het beste zouden passen om uw doelen na te streven. Zou uit deze gesprekken uitkomen dat u elders beter geholpen kan worden, dan zal ik dat met u bespreken en zal ik meedenken over een geschikte doorverwijzing naar eencollega elders. U bent ten alle tijden vrij te beslissen het therapieproces niet te starten of voort te zetten.
Doorverwijzing
Ik verwijs de cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt.
13. Behandeling
Afspraken:
Cliënten worden (mondeling) tijdens de sessies op de hoogte gesteld van onze afspraken. Afspraken worden ook in het behandelplan opgenomen. Cliënten ontvangen na overeenstemming een digitale kopie van het behandelplan via een beveiligd e-mail. Evaluaties worden mondeling met de cliënt besproken tijdens een sessie. Er bestaat ook de mogelijkheid om een brief met deze informatie aan de huisarts te doen toekomen indien dit de wens is van de cliënt.
Contact met de behandelaar:
Buiten de sessies om hebben cliënten de mogelijkheid om contact op te nemen met de behandelaar via de e-mail of via de telefoon. De contactgegevens van de behandelaar, tijden waarin de behandelaar bereikbaar is en de te verwachten wachttijd voor een reactie worden op de website van de praktijk vermeld.
Overleg met naasten:
Overleg met naasten vindt alleen plaats in de aanwezigheid van de cliënt en na overeenstemming met cliënt over de doelen van het gesprek. In uitzonderlijke situaties kan de behandelaar communiceren met naasten van de cliënt in diens afwezigheid. Dit zal alleen plaatsvinden als er expliciet toestemming is van de cliënt zelf en nadat cliënt en behandelaar overeenstemming hebben bereikt omtrent de informatie die gedeeld zal worden in het gesprek.
Klachtinventarisatie en ROM:
Bij aanvang van de behandeling worden tijdens een intake de klachten van de cliënt geïnventariseerd. Dit gebeurt door middel van een tweetal gesprekken en door het invullen van een aantal klachten gerichte vragenlijsten. Gedurende de behandeling wordt regelmatig geëvalueerd middels voortgangsbesprekingen en, waar nodig, klacht gerichte vragenlijsten. Bij afronding van de behandeling zullen de klachten nogmaals worden uitgevraagd en zal cliënt nogmaals en aantal vragenlijsten invullen. Als ROM-instrument wordt gebruik gemaakt van de Honos.
Evaluaties:
Bij korte trajecten (korter dan 12 weken) maandelijks als onderdeel van het behandelgesprek.
Bij middel-lange trajecten (tussen 12 en 24 weken) middels een evaluatiegesprek elke 2 maanden.
Bij lange trajecten (langer dan 24 weken) elke 3 maanden.
Client tevredenheid:
Client tevredenheid wordt gemeten door navraag gedurende de gesprekken.Bij afronding van de behandeling vraag ik cliënten om een vragenlijst in te vullen omtrent de met de behandeling: CQi (Consumer Quality Index) van AKWA. Tijdens de afrondingsgesprek zal dit ook mondeling worden besproken met de cliënt.
14. Afsluiting/nazorg
Bij afronding van de behandeling bespreek met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en de mogelijke vervolgstappen. De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de cliënt hiertegen bezwaar maakt. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt.
15. Omgang met patiëntgegevens
Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle).
Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZA.
III. Ondertekening
Naam: JP Echeverri Montana
Plaats: Naarden
Datum: 13-03-2025
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld.
